W dniu 29.05.2019 r., w godzinach popołudniowych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Centralnego Biura Antykorupcyjnego pojawiło się kolejne tajemnicze zadanie (zadania) rekrutacyjne do Biura Teleinformatyki CBA.
Prawidłowe rozwiązanie zadania umożliwia wzięcie udziału w procesie rekrutacji na stanowisko teleinformatyka do tej jednej z pięciu polskich służb specjalnych.
LINK do zadania:
https://bip.cba.gov.pl/bip/nabor-do-sluzby/profile-kandydatow/teleinformatycy/613,Zadanie-dla-kandydatow-do-Biura-Teleinformatyki-CBA.html
https://bip.cba.gov.pl/bip/nabor-do-sluzby/profile-kandydatow/teleinformatycy/613,Zadanie-dla-kandydatow-do-Biura-Teleinformatyki-CBA.html
Warto wspomnieć, iż CBA pogratulowało uzytkownikom portalu WYKOP.PL za rozwiązanie poprzedniego zadania:
W dniu 01.07.2019 r. CBA opublikowało informację, że zagadka została rozwiązana!
Kolejna edycja już wkrótce.
Kolejna edycja już wkrótce.
98 komentarze:
chcialem tylko Was poinformowac, ze dzieki temu te CBA czyta wykop, wkrotce w naszym Panstwie dobrze bedzie sie dzialo, bo dzieki temu, ze cytaja uwaznie komentarze to dowiaduja sie, kto i czemu jest winny. Chwala i czesc i uwielbienie.
Ma ktoś pomysł|wskazówkę w jaki sposób "rozszyfrować" plik Regulamin organizacyjny BT.txt w którym to pliku jest zaszyte hasło do zadania 3 ?
Podpowiedź do zadania 3 : https://en.wikipedia.org/wiki/Homoglyph
Podpowie ktoś coś do zadania 4?
Trzeba użyć konkretnego kodowania (ANSI, UTF-8, ISO-8859) i/lub czcionki/edytora aby dostrzec te homoglify ?
znalazlem te homoglify i co z tym teraz zrobic jak to mi nic nie dalo kurde
Mógłbyś napisać w jaki sposób znalazłeś te homoglify ?
http://zderadicka.eu/hiding-secret-message-in-unicode-text/
Znalazłem 54 wystąpienia litery "a" jako te homoglify
(Cyrillic Small "a" która wygląda identycznie jak Latin
Small Letter "a").
Trzeba teraz dokonać jakiejś podmiany/konwersji ?
Może to wcale nie chodzi o te konkretne litery ?
Podpowie ktoś jak to "powiązać" z hasłem ?
Czy mógłby ktoś podać hasło do zadania 3 ?
Nic już mądrego z rozszyfrowaniem "regulaminu" nie wymyśliłem...
https://www.wykop.pl/link/4976673/comment/66017573/#comment-66017573
Czy ktoś rozwiązał zadanie 5 (Liczby.txt) i ma wskazówkę/podpowiedź do tego zadania ?
Są tam 24 liczby - wszystkie złożone z 7 cyfr oraz wszystkie nieparzyste.
6793273 7828607 6124291 7500127 2714057 5301047 9376157 7984433 7044553 8395997 3278463 3191207 6987767 8269141 1281131 3316087 6579591 8765341 2188679 2376159 8938381 1986453 6854251 7208129
są to liczby pierwsze, nie każdy odstęp miedzy nimi jest taki sam
Faktycznie, po zmianie kodowania odstępy (spacje) pomiędzy niektórymi liczbami są zakodowane w inny sposób - sytuacja z kodowaniem znaków nieco podobna do tej z "regulaminu organizacyjnego" (litera a).
Czy ma jakiekolwiek znaczenie fakt że są to liczby pierwsze czy też jest to bez znaczenia dla poszukiwania rozwiązania ?
Nie wszystkie liczby są pierwsze. Naliczyłem 18 z nich (przy stosowaniu obu odstępów)
jakaś podpowiedź do webdingsów.. ktoś.. coś.. ?
Napisze ktoś wskazówkę, jak "zinterpretować" podpowiedź do zadania 4 (zdjęcia planet + układ równań) ?
na początek podpowiem tak: google -> wyszukiwarka obrazów.
Powodzenia,
ps. ponawiam prośbę o podpowiedź do 6 (webdings)
Wiem co to za planety - Ceres, Haumea, Makemake, tzw. Dwarf Planets. Przejrzałem tablice astronomiczne, ich opisy, definicje, itp. ale nadal nie wiem jaka ma to być "podpowiedź" do układu równań...
Liczby po prawej stronie równości to odległości tych planet od Ziemi/Słońca ? Podaj jeszcze jakąś wskazówkę bo już na nic nie mogę wpaść...
Dodatkowo, jak należy interpretować stwierdzenie że "co najmniej 2 z poniższych równań są prawdziwe" ? To ma oznaczać, że posiadają rozwiązanie w dziedzinie liczb całkowitych ?
każda planeta posiada astronomiczny numer kolejny
Podaj link do strony (pl/en) na której można znaleść definicję i/lub opis pojęcia "astronomiczny numer kolejny".
Pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
To jest oficjalnie zatwierdzone przez IAU ?
W wyniku wyszukiwania obrazów Google obok nazwy gwiazdy/planety w nawiasie widnieje liczba. Jest to numer kolejny.
prośba o podpowiedź do 6 (Webdings) już nieaktualna ;p
Ceres - Alternative designations : A899 OF; 1943 XB - minor-planet designation (MPC) : 1 Ceres
Haumea - Alternative designations : 2003 EL61 - minor-planet designation (MPC) : 136108 Haumea - (136108) 2003 EL61
Makemake - Alternative designations : 2005 FY9 - minor-planet designation (MPC) : 136472 Makemake - (136472) 2005 FY9
Astronomiczne numery kolejne to 1, 136108 oraz 136472 ?
Jeżeli tak, to nadal nie wiem jak na ich podstawie ustalić o które równania chodzi...
Odnośnie Webdings... w jaki sposób rozkodowałeś 3 znak licząc od prawej strony ?
Zgadza się, te numery to: 1, 136108, 136472. Zmiennych mamy także 3 (xyz)..
Odnośnie Webdings.. akurat tego znaku nie trzeba rozkodowywać :)
Powodzenia
To że akurat tego znaku nie trzeba rozkodowywać to wiesz bo już to rozwiązałeś. Jednak ma on jakieś znaczenie/zapis ? Nie ma go w każdym razie posród znaków alfanumerycznych możliwych do wpisania z klawiatury (cyfry, litery małe/wielkie, !@#$%, itp). Potraktowałeś ten znak jako spację/null czy jak ?
Pozostałe znaki dało radę "przetłumaczyć" na inną czcionkę.
Czy to co uzyskałem jest zakodowane czyś w rodzaju Caesar/Shift/ROT/Vigenere/dowolny inny szyfr ?
To, że tego znaku nie trzeba rozkodowywać - była to podpowiedź. Dorzucę więc kolejną - potraktowałem ten znak jak apostrof '
W13C3J N13 P0DP0W14D4M
@mk86 - dziękuję za wszelkie wskazówki i podpowiedzi. Rozwiązałeś również Liczby.txt ? Jeżeli tak, to tu także przyda się wsparcie...
Zauważyłem że pewne spacje (konkretnie 9) pomiędzy liczbami są kodowane jako   (NO-BREAK SPACE). Próbowałem podejścia podobnego jak w zadaniu z regulaminem ale bez powodzenia i dalej nie wiem co z tym zrobić. Te "spacje" są kluczowe czy służą raczej jako odwrócenie uwagi i błędny trop ?
spacje są kluczowe - jest to pierwsza "różnica". Należy znaleźć również drugą różnicę między tymi liczbami - wówczas liczby same w sobie (w sensie - ich wartość) nie będzie miała znaczenia - jedynie na podstawie tych "różnic" odczytamy finalne hasło. Powodzenia.
Pierwsza różnica - spacje typu   (NO-BREAK SPACE) - 9 szt.
Druga różnica - 18 szt. to liczby pierwsze, pozostałe 6 szt. nie są liczbami pierwszymi.
Druga różnica to dobry trop czy należy zwrócić uwagę na inne właściwości ?
Bardzo dobrze. Teraz, mając te 2 różnice należy rozszyfrować hasło.
Podaj kolejną wskazówkę do liczb pierwszych.
Ilość spacji   i/lub miejsce ich występowania mają znaczenie ?
Ilość liczb pierwszych ma znaczenie ?
Jedyną rolę odgrywa tutaj miejsce występowania liczb pierwszych/złożonych oraz spacji/ .
Liczb pierwszych/złożonych... złożonych czyli jakich lub złożonych z czego ?
liczba złożona jest "przeciwieństwem" liczby pierwszej (złożona ma więcej niż 2 dzielniki). Pisząc 'złożonych' miałem na myśli 'pozostałych' :)
a. Oznaczyłem 1 liczby pierwsze, 0 pozostałe liczby (i odwrotnie).
b. Oznaczyłem 1 spacje normalne, 0 spacje   (i odwrotnie).
Nic sensownego nie otrzymałem. Wchodzą w grę dodatkowe działania arytmetyczne (mnożenie/dodawanie/operacje modulo, itp.) i/lub logiczne (AND/OR/XOR, itp.) ?
Spróbuj wprowadzić inne oznaczenia dla liczb a inne dla spacji. Proponuję np. liczba pierwsza - x , liczba złożona - o , spacja - spacja ,   - tabulator :) Żadne dodatkowe działania arytmetyczne/logiczne nie są potrzebne.
Głowię się właśnie nad ostatnim, nie wydaje się zbyt trudne ale pewnie jest jakiś haczyk...
Powodzenia. Jutro akurat mija miesiąc od momentu udostępnienia tych zadań także jak się obrobisz w ciągu najbliższych 24h to będzie bardzo dobrze.
Jeśli chodzi o zadania 7 oraz 8 - rozwiązanie którego z nich zajęło więcej czasu ?
Dla mnie zdecydowanie 7 zajęło więcej czasu. Zadanie 8 poszło całkiem szybko - a to z racji tego, że czasami grywam na pianinie :)
Podaj wskazówkę jak ruszyć zadanie 7.
W zadaniu 8 rozkodowuje się zapis nutowy ?
W zadaniu 7 pierwszy ciąg liter zawiera dwie wielkie litery oraz spację - coś już można z tego wywnioskować. Drugi ciąg liter rządzi się takimi samymi prawami. Tak, w zadaniu 8 trzeba odczytać hasło z nut.
Czy drugi zestaw liter współtworzy z pierwszym spójny opis ?
Mam na myśli np.
string_1 = 'Hans Zimmer'
string_2 = 'kompozytor muzyki filmowej'
Czy też drugi zestaw nie jest w żaden sposób związany z pierwszym (ani logicznie, ani gramatycznie, itp.) ?
Możemy powiedzieć, że drugi zestaw jest związany z pierwszym gramatycznie :) Czytając kolejno rozszyfrowane słowa dostaniemy opis tego, co należy gdzieś znaleźć i odczytać. Powodzenia
Drugi string składa się z dwóch wyrazów które można odnaleźć w słowniku języka polskiego ?
tak, oba słowa są bardzo powszechne w języku polskim
Jeżeli oba słowa są bardzo powszechne w języku polskim, to czy znajdują się w poniższym zbiorze (takie wyrazy ułożyłem z drugiego zestawu liter) ?
rzeczywista, rycerstwa, wieczysta, wycierasz, wyraziste, wywierasz, czerstwy, rewizyta, wierzysz, wyrazisz, wyrwiesz, wytarcie, wywarcie, wywiesza, zastrzec, zrywacie, areszty, cesarzy, czarter, czwarty, rycerza, starcie, starzec, szczera, tracisz, trzecia, warstwy, wiersza, wieszcz, wyciera, wycisza, wyrazie, wywiera, zacisze, zestawy, zwarcie, areszt, cesarz, cieszy, czasie, czysta, czyste, reszta, reszty, rycerz, rzeczy, siatce, starcy, starzy, szczyt, szerzy, tarcie, tarczy, trawie, trwasz, trzeci, twarze, twarzy, warstw, wierzy, wiersz, wiesza, wizyta, wstecz, wytrwa, zawsze, zestaw, zeszyt, zwarty, awers, cezar, cisza, ciszy, czary, czasy, czyta, rewia, rewir, rzecz, serca, seria, stare, stary, szare, szary, szaty, teraz, traci, trasy, twarz, warta, warte, warty, wasze, wiary, wiatr, wiesz, wstaw, wyraz, wywar, wzywa, zarys, zrywa, zwisa, czar, czas, irys, rysa, serc, siwy, staw, ster, raty, razy, tacy, teza, tezy, trwa, trzy, wasz, wiec, wart, wers, wita, wiza, zera, zryw, zwis, czy, car, era, raz, ser, set, wir, zew, zza, ci, ta, te, ty, wy, za, ze
Tak, oba słowa są na tej liście :)
Całość rozwiązana :)
Gratulacje.
Odnośnie zadania 8 - trzeba ten zapis "odsłuchać" czy wystarczy obrazkowa analiza elementów pisma nutowego ?
Potrzebna jest specjalistyczna wiedza z teorii muzyki ?
Podaj jakąś wskazówkę jak to rozpocząć...
Dziękuję. Odnośnie zad. 8, nie trzeba tego odsłuchiwać, potrzebna jest podstawowa wiedza odnośnie tego jak nazywa się dana nuta. Bardzo istotne są wskazówki w pliku tekstowym
Jeszcze jakaś mała podpowiedź do Webdings? Ten znak 3 od prawej to rzeczywiście apostrof.
Bawiłem się odwracaniem tekstu / lustrzanym odbiciem i podmianą cyferek na literki. (wtedy apostrof może stać się przecinkiem) Czy idę w dobrym kierunku czy to chodzi o coś w ogóle innego?
Pozdrawiam
idziesz w bardzo dobrym kierunku
Webdings - idziesz w dobrym kierunku.
Zadanie 8 - w analizie uwzględniamy również znaki chromatyczne typu krzyżyk, kasownik, bemol, czy TYLKO nuty (cała nuta, półnuta, ćwierćnuta, itp.) ?
Korzystałeś z denemo ? Czy osobie nie posiadającej żadnego doświadczenia muzycznego ten program w czymś pomoże ?
Na poczatku korzystałem z denemo, ale okazał się całkowicie zbędny. Znaki chromatyczne mają znaczenie bo zmieniają nazwę nuty :) Natomiast jej długość nie ma znaczenia.
Jak interpretować informację o początku skali Ces1 ?
Czy ces1 to jest to samo co Ces1 (czy wielkość liter ma znaczenie) ?
Czy ta informacja jest istotna czy służy jako zmyłka ?
Wielkość liter nie ma znaczenia. Początek skali to ces1 - istotna informacja.
Wyjaśnisz w trzech, czterech zdaniach w ramach teorii muzyki co to jest ta skala ces1 (co opisuje/oznacza, jak ją interpretować i czy są inne skale) ?
Autor zadania potraktował tu słowo 'skala' jako..hmmm..linijka :) Linijka z dźwięków ale zbudowana w specyficzny sposób. Należy wykorzystać zarówno krzyżyki jak i bemole.
To że należy wykorzystać zarówno krzyżyki jak i bemole to już wiem.
Chodzi mi o zrozumienie tego, dlaczego "początek skali Ces1" jest istotną informacją (na czym polega ta istotność/ważność oraz czy w samym zapisie nutowym jest zawarta ta informacja i da się ją dostrzec czy też musiała być zapisana jawnie w pliku tekstowym).
informacja ta musiała być zapisana; skala chromatyczna tak na prawdę może zaczynać się od dowolmej nuty - w tym przypadku skalę zaczynamy od ces1, następnie c1, cis1 itd.. haczyk polega na tym, że musimy tu uwzględnić wszystkie dźwięki zarówno z krzyżykiem jak i z bemolem np. es..e..eis.
aha, no i jeszcze taka "oczywista oczywistość" - początkiem "skali" alfabetu jest litera 'A' :)
https://pl.wikibooks.org/wiki/Podstawy_teorii_muzyki/Skala_chromatyczna
https://pl.wikibooks.org/wiki/Podstawy_teorii_muzyki/Krzy%C5%BCyki_i_bemole
Opisać nuty nazwami dzwięków, uwzględnić krzyżyki, kasownik oraz bemole, zastosować "przesunięcie" do ces1 ( nie ma tego dźwięku w tej skali albo czegoś nie dostrzegam ? ) i następnie w ramach "oczywistej oczywistości" połączyć to z alfabetem dla którego początkiem "skali" jest litera 'A'.
Idę w dobrym kierunku czy chodzi o coś zupełnie innego ?
Podaj może podpowiedź jak rozpocząć analizę tego zapisu ...
Idziesz w dobrym kierunku, faktycznie "standardowa" skala chromatyczna to c cis d dis e f .. itd natomiast w tym przypadku, tak jak już wspominałem skalę tą trzeba zbudować trochę niestandardowo. Wiadomo już że zaczynamy od ces1. Co będzie dalej? Oczywiście c1, potem cis1. Problem zaczyna się w tym miejscu. Według standardowej skali kolejnym dźwiękiem byłoby d, ale w takim razie co z dźwiękiem des? (czyli niższym o pół tonu od d) :) Też trzeba go uwzględnić.
Czy właściwą metodą uwzględnienia wszystkich dzwięków będzie zbudowanie skali złożonej z połączenia wznoszącej oraz opadającej ?
C cis D dis E F fis G gis A ais B C B bes A as G ges F E es D des
Dodajemy na sam początek "dźwięk" ces i otrzymujemy:
ces C cis D dis E F fis G gis A ais B C B bes A as G ges F E es D des
A może lepszy wariant to zbudowanie skali "mieszanej" ?
ces C cis des D dis es E F fis ges G gis as A ais bes B C
Tradycyjnie, idę w dobrym kierunku czy chodzi o coś zupełnie innego ?
Drugi pomysł wydaje się całkiem niezły, jednak po e dałbym eis, potem fes, f itd.. :)
To jeszcze raz:
ces C cis des D dis es E eis fes F fis ges G gis as A ais bes B his C
Nuta B(bemol) nie ma dźwięku bes tylko B, ale dla przejrzystości zostawiłem tak zapis. Analogicznie nie ma nuty bis tylko jest his.
Brakuje jeszcze jakiegoś dźwięku/nuty/elementu ?
Podpowiedz jeszcze co z kasownikiem przy ostatniej nucie w drugim takcie. Zgodnie z definicją kasownik umieszczany jest bezpośrednio przed nutą i dotyczy wszystkich dźwięków przypisanych temu samemu miejscu na pięciolinii w obrębie danego taktu. Z tego co widzę to nie ma w tym takcie innej nuty która znajduje się w tym samym miejscu na pięciolinii, więc co tak naprawdę robi ten kasownik ?
ten kasownik usuwa ewentualne kasowniki/bemole czyli w tym przypadku bedzie to nuta bez końcówki -es/-is. Reasumując, skala: ...a ais b h his ces ...
OK. W polskiej literaturze muzycznej dźwięk B jest określany nazwą H a nuta H(bemol) nie ma dźwięku bes tylko B.
Czyli skala wygląda tak:
ces C cis des D dis es E eis fes F fis ges G gis as A ais B H his ces C
Czy teraz brakuje jeszcze jakiegoś dźwięku/nuty/elementu ?
Jeśli chodzi o kasownik, to rozumiem że będzie on "oddziaływał" na pozostałe nuty tylko w tym takcie w którym sam występuje ?
ok skala jest dobrze zbudowana, kasownik tak naprawdę zmienia nazwę tylko tej jednej nuty w tym takcie. Teraz wystarczy tylko podstawienie i odczytanie hasła
Jeżeli kasownik tak naprawdę zmienia nazwę tylko tej jednej nuty w tym takcie i jednocześnie wiemy że usuwa ewentualne krzyżyki/bemole (nuta bez końcówki -is/-es) to biorąc pod uwagę fakt że jest on umieszczony przy nucie/dźwięku C, to tak naprawdę nie zmienia niczego ? Dobrze rozumiem ?
Skala którą zaproponowałem składa się z 23 dzwięków/elementów - czy nie powinno ich być 24 ? Na pewno czegoś nie brakuje ?
Dobrze rozumiesz, kasownik przy C niczego nie zmienia. Dźwięków powinno być tyle ile liter więc na końcu należy dodać kolejne cis
Ostatni bastion...
W podanym ciągu znaków nie ma tego (separatora) po którym jest robione dzielenie.
Czy w związku z powyższym należy się czegoś domyślić/zauważyć, co nie jest jawnie podane ?
Dodam, że zmiana indeksu na 0 lub -1 ( bez zmiany separatora ) powoduje wykonanie pozostałych funkcji i zwraca wynik, ale to raczej nie jest zakończenie ...
Zgadza się. Link z zadania ostatniego nie należy traktować dosłownie (nie należy na nim wykonywać operacji). Służy on do wyszukania/odgadnięcia/wywnioskowania pewnej treści, na której trzeba wykonać dane operacje.
Domyśliłem się, że nie należy go parsować dosłownie.
Zrzuciłem zawartość do pliku tekstowego i tam już podział zgodny z podanym separatorem był możliwy.
Czy zawartość RLCONF ma posłużyć do "wyszukania/odgadnięcia/wywnioskowania pewnej treści, na której trzeba wykonać dane operacje" czy też jest to błędny trop i należy skupić się na lekturze treści znajdującej się pod tym linkiem i tam "szukać/zgadywać/wnioskować" ?
Należy skupić się na lekturze treści i tam odszukać pewną.. wskazówkę.
W jaki sposób można odnaleźć wskazówkę nie mając nawet punktu odniesienia ? W tej treści dosłownie wszystko może być wskazówką (litery, słowa, zdania, cyfry, linki, itp.)
Czy do odnalezienia tej wskazówki mogą być pomocne rozwiązania z poprzednich zadań ?
Właśnie dlatego jest to ostatnia zagadka :) Do odnalezienia tej wskazówki nie potrzeba rozwiązań z poprzednich zadań; nie ma też żadnego powiązania z Lady Vain / Wyspa doktora Moreau.
Jak w takim razie ustaliłeś, że to co znalazłeś stanowi zakończenie zadania ?
Skupić się na lektórze treści RLCONF, czy na lekturze treści z linku?
Oczywiście pytałem czy skupić się na "lekturze" a nie "lektórze". Mea culpa
Czy po odgadnięciu hasła będzie 100% pewność że nie ma mowy o pomyłce?
@mk86
1. Jak ustaliłeś, że to co znalazłeś stanowi zakończenie zadania ?
2. Podaj wskazówkę do znalezienia wskazówki ...
Musimy skupić się na lekturze treści z linka, nie na RLCONF. Napisałem maila i dostałem potwierdzenie od CBA, że hasło jest poprawne. Podpowiedź: nawet nie trzeba otwierać wikipedii, wystarczy w Google wpisać Montana Highway 77 i dobrze się przyjrzeć :)
Należy to rozumieć w ten sposób, że po wpisaniu Montana Highway 77, w wynikach wyszukiwania znajdzie się konkretna treść, na której można wykonać operację dzielenia po danym separatorze i następnie wywołać kolejne funkcje ?
Szukając treści należy zwrócić uwagę na ten konkretny separator ?
Należy analizować wyniki wyszukiwania pod kątem jego wystąpienia ?
Po wpisaniu w Google frazy: Montana Highway 77 naszym oczom ukazuje się:
Montana Highway 77 - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Montana_Highway_77
Tłumaczenie strony
Montana Highway 77 (MT 77), also known as Hot Springs Road, is an approximately 1.99-mile-long (3.20 km) state highway in the west of the US state of ...
W tym fragmencie znajduje się wskazówka co i gdzie należy odczytać (tekst, który odczytamy/odszukamy na podstawie wskazówki zawiera znaki ';') :)
Zapytam inaczej...
W jaki sposób wywnioskowałeś że w tym fragmencie jest zawarte co i gdzie należy odczytać ?
Czy to co i gdzie należy odczytać znajduje się w obrębie stron Wiki ?
StreetView nie działa na Hwy 77 i w Hot Springs (na zdjęciach z miasta też niczego szczególnego nie zauważyłem).
@mk86
Wytypowałem dwa źródła zawierające tekst ze znakami ';'.
Mógłbyś napisać ostatnie dwa znaki z końcowego rozwiązania ?
Albo to będzie któreś z nich, albo już nie wiem co ...
dwa ostatnie znaki hasła: IE
Nie trafiłem... miałem źródła ze znakami ON oraz EE.
Kolejna podpowiedź ?
Nie wiem czy to nie będzie podanie odpowiedzi na tacy ale proszę bardzo: kluczową rolę odgrywa tutaj oznaczenia drogi (MT 77)
To co uważasz za podanie odpowiedzi na tacy dla mnie wciąż pozostaje zagmatwane.
Nie mam pojęcia co to jest MT 77 ...
Czyjeś inicjały i rok urodzenia/smierci ? Model samochodu/samolotu/czegokolwiek ...
Nie mam też pojęcia dlaczego nie potrafię wpaść na właściwy trop. W tym momencie już odpadam.
Jak masz chęć to wytłumacz o ch chodzi z tym oznaczeniam drogi, a jeżeli nie masz chęci to nie będę nalegał.
Dziękuję za wszystkie dotychczasowe sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Mt 7,7
:)
Dziękuję wszystkim za wspólną zabawę. Do następnego.. głów łamania :)
Mt 7,7: Proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam.
Zachęcam do rozwiązania niewielkiego CTF na arkoz.pl
pełne rozwiązanie https://github.com/4rk0z/TheLaidyVain
Prześlij komentarz